Functies toevoegen aan een formulier

Hallo,

Ik ben voor Equalit bezig om een formulier te maken die gekoppeld dient te worden aan een processtap.
Het maken van een formulier is onlangs gelukt, echter na de update naar de laatste versie (7.4) lukt dit niet meer.

Het gaat mis bij het openen/ aanmaken van een formulier.
Het formulier kan nog wel met de functies worden gevuld (bijv. een checkbox of een stuk tekst), echter zodra er op ‘save’ wordt gedrukt lijkt het alsof het formulier bevriest en kunnen de opties niet meer worden gebruikt. Ook het kruisje rechtsboven om het formulierscherm af te sluiten werkt niet meer.

Op het moment dat we dan op een ander tabblad klikken in het formulier scherm (bijvoorbeeld het tabblad API of Data), sluit het formulier af en wordt de pagina van Valtimo ververst en komen we uit op de ‘homepagina’ (localhost).

Vanwege bovenstaand issue is het voor ons niet meer mogelijk om een formulier op de juiste manier te bouwen. Het werken met een dossier kan nu alleen door een ‘basisformulier’ te gebruiken en die bevat alleen de ‘submit-knop’. We weten echter niet waardoor het nu komt dat een formulier niet goed te gebruiken is.
Kunnen jullie ons hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,
Martin Voogt

Hallo Martin,

We gaan kijken wat er aan de hand is en komen snel bij je terug.

MVG

Wouter

Hoi Martin,

We hebben dit inmiddels kunnen reproduceren en ik heb een bug aangemaakt voor ons product-team. Als we meer informatie hebben komen we weer bij je terug.

Groeten,
Thomas

1 like

Hoi allemaal,

MArtin en ik hebben net de meeste recentste versie van GZAC geinstalleerd en de formulieren deployen werkt weer naar behoren. We zijn dus weer verder gaan puzzelen met het maken van een eigen zaaktype samenvattingspagina. Helaas krijgen we het niet aan de praat. We hebben een document definition die klacht heet. we hebben daarnaast een klacht.summary formulier aangemaakt in de hoop dat die uit open zaak de data die in het aangemaakt kenmerk ophaalt. We zien alleen dat GZAC niks doet met onze klacht.summary formulier. We krijgen een aantal 500 foutmeldingen terug.

Klopt het dat als we een klacht.summary formulier maakt dat die die moet inladen bij het openen van een dossier klacht?

Bij bezwaar zien we dit wel

Enig idee?

Hi Adriaan,

Bedankt voor je reactie. We gaan hier naar kijken en komen bij jou terug.

Groeten,
Ryan

Hi Adriaan,

We hebben met GZAC een eigen dossier en formulier aangemaakt. Vervolgens hebben wij een process gekoppeld aan het zojuist aangemaakte dossier en het formulier gekoppeld aan het process. Na het starten van een nieuw dossier, kregen wij de gewenste data terug. Het klopt dus dat de data getoond moet worden bij het openen van een nieuw dossier. Zie de volgende plaatjes:


Doordat het bij ons goed gaat, hebben wij meer informatie van jou nodig om te achterhalen waar het precies fout gaat. Heb jij meer informatie voor ons mbt de 500 errors? Mogelijk dat die errors ons meer inzichten zal geven.

Groeten,
Ryan